Amaç: Genel bilgiyi arttırma, yaratıcı ve esnek düşünebilme becerisini geliştirme.
Yaş Düzeyi: 5 yaştan itibaren.
Gerekli Malzemeler: -
Süreç:
- İster evde, ister arabada isterseniz de sınıf ortamında oynayabileceğiniz çocukların inanılmaz keyif alacağı bir oyun bu.
- Öncelikle bir obje adı söyleyin ve ne işe yaradığını sorun. Örneğin çorba kasesi ne işe yarar?
- Ardından çorba kasesinin başka ne amaçlarla kullanılabileceğini sorun. Uçuk ama mümkün olabilecek her cevabı doğru kabul edin. Verdiği anlamsız cevaplarda da baştan "bu olmaz" benzeri bir karşılık vermek yerine, neden olamayacağı ile ilgili üzerinde birlikte düşünün. Böylece alternatif üretebilme motivasyonunu da düşürmemiş olursunuz.
- Biraz önceki sorumuza verilebilecek cevaplardan bazıları şöyle olabilir; çorba kasesi kumdan kule yapmak için kullanılabilir, içinde bir tohum çimlendirilebilir, sular kesildiğinde maşrapa olarak kullanılabilir, oyuncak bebeğin şapkası olabilir vb.
- Bu oyunda soruları sadece siz sorabileceğiniz gibi, sırayla da oynayabilirsiniz. Çocukların biz yetişkinlerden çok daha yaratıcı alternatifler üretebildiğini gördüğünüzde inanamayacaksınız :)
Not: Eğitimciler SCAMPER Tekniği'ni eğitim programının içine yedirirse ya da gün içinde bir oyun gibi oynarlarsa inanıyorum ki farklı düşünebilme becerisi gelişmiş nesiller yetişmesine katkı sağlamış olurlar.
Psk. Dan. Yelda ARSLAN